Sweetbutsour

Alla inlägg under september 2010

Av Ewelina Östlund - 29 september 2010 23:25

 


Ikväll tänkte jag ta en filmkväll med mig själv.

Har äntligen fått "The Last Song" till datorn, så den vart det ikväll.

Har velat se den jätte länge men det har inte blivit av.

Har inte haft en aning om vad filmen handlar om, men total älskar soundtracket till filmen.

Plus att den är skriven av samma författare som "The Notebook" som är min absoluta favoritfilm!


Som sagt hade jag inga förväntningar eller föraningar av filmen.

Kan juh bara säga att den va JÄTTE bra!

Minst lika bra som "The Notebook"!

Helt klart en av favortifilmerna hittills!


Slutade med att jag låg i sängen med datorn i knät och storböla...

Filmen är jätte sorlig men samtidigt hur gullig och glad som helst.

Verkligen en film som faller mig kanon i smaken!


Så nu ligger jag och skriver av mig i det här inlägget och lyssnar på Miley Cyrus låt från filmen och torkar tårarna från ögonen.


"When I Look At You"

Såå stört fin låt.

Har iof lyssnat på den i några månader, men förut har den haft ett annat budskap, men nu kan jag verkligen se "helheten" med låten och då blir den bara ännu finare!


Lyssna själva!!!


Ciao Ewe   

Av Ewelina Östlund - 25 september 2010 16:53


Fy fan, vilket äckel väder vi har!

Riktig tråkhöst är det..   

Blir juh deprimerad av vädret!

  


Men men, riktiga hundfolk trotsar vädret och ger sej ut för att träna!



09.30 imorse kom vi upp till klubben.

Jag och syrran tog en liten promenad med Leo och Ziba

Vart ett härligt retriever-race på fältet.

Underbart!


Av 7 kursdeltagare va det 3 tappra som tig sej upp till Borgvik.


Vart att bygga upp en liten bana till deltagarna, och det skätte dom riktigt bra.

Är såå roligt att hålla kurs när man verkligen märker att hundarna lär sej och har skit kul under tiden!

Lycka!


Även Ziba fick köra ett varv på banan.

Det va lycka på hög nivå när vi gick på banan :)

Allt gick hur bra som helst.

Dock va det en väldigt enkel bana, men ändå!


Nu sitter man hemma i soffan och ska snart åka iväg till Löfbergs Lila Arena för att kolla match FBK - AIK!


Nu jävlar kör vi Färjestad!



Ciao Ewe   

Av Ewelina Östlund - 23 september 2010 23:47


Åååååh, vad jag hatar att vara förkyld!   


Att va riktigt sjuk med faber och grejjer är en sak

Men förkylning, Fy fan!!!


Man känner sig pigg och FitForFight

Men fan heller, så fort man börjar få igång pulsen och flåset, känns det som om lungorna ska kollapsa.

Inte ok!


Vill ut i spåret och springa!!!

Helst innan det blir svinkallt ute, för då kan jag inte springa för det..


Vilka problem man kan ha!

Haha


Ciao Ewe   

Av Ewelina Östlund - 20 september 2010 10:13


Vaknade frisk idag! Yey!

Men vill juh säga att det kändes mycket bättre att vakna upp sjuk igår än frisk idag...


Va fan hände igår?


Plus att jag blir så trött på folk som klagar på dom som öppet är missnöjda med resultatet..


"Det är ju så i demokrati. Åsiktsfrihet"


Ja, jag vet det..

Men det betyder juh att, tack vare åsiktsfriheten, så måste jag också få utrycka mitt missnöje!!!!


UschUschUsch!!!


Hur kommer det bli de fortsatta 4 åren?

Herre Gud va hemskt det kändes..

4 år är väääldigt lång tid om man tänker efter!


Usch!


Ciao Ewe   

Av Ewelina Östlund - 19 september 2010 23:05


Fy fan va bra Lars Ohly är!


Vägrar gå in i sminket bara för att Jimmie Åkesson sitter där!


Så jävla bra!!


Btw, så är juh Kristian Luuk så jäkla bra!

Sitter i "greenroom" och är bara allmänt skön!

(Y)


Ciao Ewe  

Av Ewelina Östlund - 19 september 2010 22:37


Sitter och tittar på valvkakan live på SvtPlay!


Man blir juh grymt jävla mörkrädd...

Hur fan lyckas SD att komma in i Riksdagen??


Men kunde juh knappt låta bli att skratta när partiledaren Jimmie Åkesson ställer sej på scen för att hålla tal.

Det är mer kameror och journalister än vad det är medlemmar i partiet som står och lyssnar.

Sen börjar idioterna sjunga...

Jag fick juh för fan flash-backs från när man åker bussen in till krogen med massa fulla ungdomar...


Men visst, är de stolta över detta så visst fine..

Men är ändå illa när pertimedlemmarna låter som dyngraka ungdomar!


Btw, så gillade jag Ohlys tal otroligt mycket!

Välfärden ska inte bygga på innehållet i plånboken!


That's the spirit!!!


Go Go Go RödGrön!

Hejja Hejja Vänster..

Nu jävlar går vi om SD!!!!!


Ciao Ewe  

Av Ewelina Östlund - 19 september 2010 13:45


Då har jag då röstat för första gången.


Känns verkligen som det är såväl en plikt som ett privilegium!


Nu blir det dock snart iväg till jobbet och ringa runt och ta reda på vad svenska folket röstat på...


Ska bli spännande att få en liten "förtitt" innan det riktiga resultatet kommer.


Dock är jag inte helt frisk...

Tur att cheferna lovat mat, fika och roligheter på jobbet idag   


Ciao Ewe   

Av Ewelina Östlund - 12 september 2010 22:53


Är hemma efter en kväll på jobbet   


Hade egentligen velat ut och springa en sväng

men eftersom jag är väldigt mörkrädd så vart det inget med det

  


Får bli en tur te möran istället

  


Så nu tänkte jag lägga mej i sängen och kika på lite ögongodis istället  


"Never Back Down"

Så jäkla bra film!

 


Bra handling, bra skådespelare

Ett STORT plus att de är snygga skådespelare också


Vilka magar, ojojoj!

Colasås på dom? Ja tack!


Ni kan juh se själva:

 

- Denna bild är på den '"snälla" huvudkaraktären, självklart hejjar man på honom och typ hatar den andre killen..

Men satan i gatan va "elaka" är snygg alltså!

     

- Cam Gigandet är inga fel det!

NamNam


Btw så är juh Cam också med i Twilight!

Fast där tycker man inte heller om hans karaktär.

Men han är fortfarande snygg som jag vet inte vad


 


Gillar verkligen filmens budskap!

Och filmens slogan är en fullträff

"Win or lose... Everyone has their fight."


Ciao Ewe   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycks om bloggen?
 Super!
 Bra!
 Ok!
 Dålig!
 Värdelös!
 Bör förbättra...(skriv gärna vad som en kommentar eller fråga)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards