Sweetbutsour

Alla inlägg under augusti 2010

Av Ewelina Östlund - 20 augusti 2010 02:29


Kan inte sova!!!


Det är illa...

Klockan är 02.30 och jag är klarvaken "(


Inget som uppsakattas.

Speciellt inte när man ska upp tidigt och åka bil till Linköping!

Det kommer bli en jobbig dag imorgon!


Ciao Ewe <3

Av Ewelina Östlund - 15 augusti 2010 13:10


Har äntligen bestämt mej!

Nu jäklar ska det förbättras :)

Varken hälsan eller ekonomin är den bästa!

Kom på att om jag förbättrar an av dom kommer den andra också bli bättre ;)


Så nu blir det inga cigg, inget godis eller läsk!

Tänkte dock börja långsamt med vardagar så får vi se hur det går ;)


Jag SKA klara det!


Ciao Ewe <3

Av Ewelina Östlund - 13 augusti 2010 13:40


The obsession continues ;)

Haha ;)

tredje Twilight boken är snart utläst och då väntar nr 4!

Längtar tills jag äntligen får veta hur allt slutar!

Men är väldigt besviken på att vi måste vänta så jäkla länge på de sista två filmerna... Inte roligt!

Men men, får nöjja mej med de tre första så länge ;)


 

- men erkänn att han är grymt jävla snygg x)


Har hunnit med lite hundsaker :)

Förra helgen va det agilitytävling.

Jag är jätte nöjd med våran insatts, har juh inte fått köra ordentligt på vääääldigt länge. Eftersom hemmaklubbens hinder inte riktigt håller måttet så duger de inte att hårdträna på. Så den senaste tiden har vi mest fått träna hopphinder, tunnel och vissa byten med dessa inblandade...


Hopploppet:

Banan började med ett hopphinder och sedan rakt fram på ett slalom. Va lite nervös inför detta, eftersom vi inte har kört slalom sedan skolmästerskapet, men det gick kanon bra och Ziba tvekade inte ens på det, utan sprang in från rätt sida utan att jag behövde visa :)

sedan vart det svårare med ett hinder på tvären och vi fick en vägring för att jag inte lyckades visa Ziba ordentligt hur hon skulle svänga. Detta ledde till 3 vägringar och en disk.

Sen fick vi ytterligare två vägringar på hinder 4 och 5 men det var också mitt fel.

Men resten av banan kändes jätte bra, vi hade ett bra flyt och Ziba hade bra fokus på mej.

Dock känns det som det går lite sakta...


Agilityloppet:

Startade som startnummer 1 och va JÄTTE nervös. Brukar tycka om att titta lite på de andra innan och kolla deras vägval och sånt.

men försökte ignorera mina nerver och det funkade bra. Jag brukar annars vara väldigt bra på att låta nerverna ta över och glömma bort vägen på banan.

Banan var väldigt rolig och ganska enkel, den gick nästan runt i en cirkel, med endast några byten. Jag kände redan på banvandringen att detta kändes som en bana för oss. Och det var det också :)

Vi lyckades komma i mål med endast en vägran med oss. Den var jag väldigt förvånad över. Det var på ett väldigt enkelt hinder rakt bakom tunneln som Ziba bara valde att stanna framför. Vet inte vad som inte klickade i våran kommunikation. Om det var för att jag pressade för hårt eftersom jag hade sådant självförtroende på oss eller va det kan vara.

Aja, skit samma!

Jätte nöjd ända.

Hon tog alla andra hinder perfekt.

Även gungan och slalom gick som en dans :)

Eftersom  vi fick en vägran va det direkt 10 fel där. Men även det här loppet gick väldigt sakta så även 8 tidsfel drog vi på oss och slutade på 18 fel.

Lite retsamt va det, vi kom på en 9:e plats och det var 8 priser :S :P

Men för oss var det inte placeringen som spelade roll utan känslan och den kan jag leva på ett tag ;)


Till nästa gång ska jag tänka på att främst träna snabbhet och "ut"svängar.

Snabbheten tror jag kommer väldigt bra när jag kan släppa kontrollen lite mer och inte behöver visa lika noga som jag gör nu, utan slipper ta så stora vägar och istället låta Ziba sköta det mesta av springandet. Men det är något som får komma med tiden :)

"Ut"svängarna är också nått vi måste träna och detta har jag fått väldigt mycket inspiration till. Har lärt mig mycket av att läsa på olika hemsidor. Så nu jäklar är jag sugen på att träna, massa!


Ok, nog om hundar.

Nu blir det hästar istället ;)

Har äntligen kommit upp i sadeln igen.

Har fått rida Marielles häst Massimo i några dagar nu.

Jätte roligt har det varit, och har både hunnit med dressyr och hoppning :)

Känns bra att få hoppa igen och bevisa för mej själv att det inte är farligt!

Jag är nämligen EXTREMT hopprädd, och gillar inte att hoppa mer än på hästar jag verkligen lärt känna och ridit mycket.

Tidigare har det tagit ungefär 6 månader med regelbunden ridning på en och samma häst innan jag ens vågar prova ett väldigt lågt hinder.

Men nu hoppade jag redan andra gången jag red Massimo.

Hur jag vågade förstår jag inte, då inte ens Marielle vågat prova att hoppa hono   m än :P

Men det gick super bra, var dock ett lågt hinder som vi började att trava över, men sen avancerade vi och höjde och provade även i galopp :)

Herre gud vilken härlig och underbar galopp den hästen har.

Eftersom han gått som galopphäst tidigare går det ganska fort ^^


Men nästa vecka är det annan häst som gäller. Ska få rida Prinsen medan hans ägare är utomlands :)

Ska bli jätte roligt att få passa en häst och rida massa :D


Känner att jag har skrivit massa nu så börjar få lite smått skrivkramp x)

nej då, så illa är det inte.

Men ska nog börja uppdatera lite oftare och istället skriva lite kortare och fler inlägg :)

men vi får se hur det går med det :P


Ciao Ewe <3


 

Av Ewelina Östlund - 3 augusti 2010 16:53


Gaasch!

Va ett tag sen nu!

Men har inte haft så mycket tid till datorn alls de senaste veckorna.


Senaste tiden har vart fullsmockade med hund!

Jag och Jasmine har nämligen vart hundvakt/husvakt i 4 veckor åt Anne-Marie som har uppfödning på Bearded Collie.

Så vi bor ett hus med 4 berdisar och våra 3 egna vovvar, det är fullt upp vill jag lova ;)


Annars på hundfronten går allt kanon bra :)

Jag börjar f¨upp lite motivation för lydnaden igen, så kanske blir hårdare lydnadsträning till hösten.

I sommar har vi främst satsat på agilityn.

Det går jätte bra :D

på söndag är det officiell agility tävling i Kil :)

Wish us luck (Y)


På jobbfronten däremot står det ganska still....

Har iof jordens bästa jobbcoacher:D men det ger en juh inget jobb :S

men men, söker jobb som en galning.

Har skrivt MASSA personliga brev,

kanske skulle göra en karriär på det :P

haha


Vill så gärna ha ett jobb så jag kan flytta hemifrån snart!!!!

Känns jätte konstigt att flytta hem igen efter att bott hemifrån i 3 år :(


Har juh iof bott hemifrån med Jasmine i 4 veckor, men ändå...


Vill så gärna ha ett eget.

Satsar främst på att hitta mej en billig etta som jag och vovvarna kan flytta in i.


Har vart såååå bra att bo med Jasmine.

Har kommit fram till at vi är helt totalt jätte BESATTA av Twilight ;)

Har sett alla tre filmer om och om igen under dessa veckor och jag har även läst första boken, ska läsa resten med :)

De är juh sååååååå bra!!!! <3


Haha ^^ måste erkänna att vi känner oss som små fjortisar när vi kollar

"Ååååh, han är juhy så snygg"

Låter det när vi kollar!

Haha

x)


Kom på att jag haft besök här med. Ida och Wadiz har vart här en sväng under sommaren :D

men får ta det en annan gång, mat väntar ;)


Ciao Ewe <3

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycks om bloggen?
 Super!
 Bra!
 Ok!
 Dålig!
 Värdelös!
 Bör förbättra...(skriv gärna vad som en kommentar eller fråga)

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards