Sweetbutsour

Alla inlägg under juni 2010

Av Ewelina Östlund - 21 juni 2010 22:55


Yey!

Har haft en kanon dag på hundfronten :D

har hunnit med tre korta pass under dagen

Första passet körde vi ett rent lydnadspass

Kände mej lite ommotiverad till att börja med, men så fort jag kallade in Ziba i fotposition och såg hennes mörka ögon bara stirra på mej medan energin höll på att svämma över i väntan på vad nästa kommando skulle bli.

Hur härligt som helst och det höjde min motivation till max!

Genom hela passet hade hon super kontakt och fokus på allt vi gjorde.

Körde ett kort fritt följ och fick med alla svängar. Ziba höll samma position genom hela programmet :D

det resulterade i en väldigt lycklig matte :)


Andra passet körde vi lite freestyle

även detta gick bra :)

började träna in "backa"

tänkte göra detta genom att sätte mej på en bänk och ställa ziba framför mej medan jag höll upp benen vid sidan om henne och vänta ut beteendet.

Detta fungerade faktiskt bra, fick Ziba agt backa hela 3 (!!) steg

Kanske inte verkar vara så mycket, men för mej kändes det som ett otroligt framsteg, eller baksteg eller vad det nu blir x) litet skämt från min sida :P

Sen körde vi igenom det hon redan kan och allt satt som en smäck! :D


Känns bra att freestylen börjar komma igång för oss

Ska juh faktiskt tävla den 21 augusti (!?)

Herre Gud!

Jag har lovat att tävla lydnad, freestyle och agility innan året är slut


Så debuten i freestyle är planerad som sagt den 21 augusti i Linköping

då ska jag även kvala in för att eventuellt tävla på Stora Stockholm i freestyle :P


Va juh och kollade SM i helgen

Det var en bra inspirationskälla

Vill också stå på den prispallen någon gång!


SM va inte bara en inspirationskälla, det var även ett perfekt ställe att bränna lite pengar ;)

Storshoppade när jag va där

Shoppinglista:

* Babyrosa (kort) retrieverband

* Rosa/lila (långt) retrieverband

* Klövjeväska :)

* Tygbur

* Babyrosa fleecetäcke

* 2 små vatten flaskor


Hur nöjd som helst med mina kap, och billigt va det med!


Inte bara en lyckad dag idag, hade tid på vårdcentralen för ryggen

men fick jordens tråkigaste och oseriösa läkare

Kändes så himla onödigt att vara där ens!

Fyyy!

10 minuter tig det och det enda gubben gjorde var att känna igenom rygg och nacke och sen gjorde han inte ens ett utlåtande!

Illa kändes det!!!!!

:@


Imorn blir det arbetsförmedlingen och ha första mötet med min coach där.

Spännande!

Wish me luck ^^


Saknar mitt älskade Forshaga och alla underbara människor där <3

Trodde det skulle bli lättare med tiden, men inte ett dugg "(


Ciao Ewe <3


 

Av Ewelina Östlund - 17 juni 2010 21:22


Börjar bli jätte duktig på att vara ute och gå

Kanske bra att det är så jäkla tråkigt hemma

Vad gör man när man dör av tristess hemma?

Jo, man drar med sej hunden ut och går :)

Tur att jag har Marielle med, så man slipper gå själv


Bra vanor? Oh yes!


Hundträning va det idag med.

Åkte med Jasmine till Grums för att träna med Anna och Marie :)

Det gick jätte bra!

Ziba har fått joooordens bästa motivation för träning :D

Hade tänkt att mest träna lite freestyle och trick för att det skulle vara roligt för både mej och Ziba

Men när hon väl hade sånt driv på träning passade jag på att köra lite lydnad med

Fritt följ gick som en dans :)

så bra kontakt har Ziba aldrig haft med mej.

Jag är sååååå glad över min älskling


Tror nog att Ziba tror jag är knäpp

så här mycket träning och promenader har vi aldrig gjort förut

Hon är en ständig följeslagare, får följa med ÖVERALLT :)

Kanske det är såhär att vara arbetslös?

Ziba klagar inte iaf :P


Ziba gjorde ännu ett framsteg idag

följde med Marielle upp till stallet

Herregud tänkte jag!

Ziba kommer aldrig gå nära hästarna

eftersom hon lider av en smärre hästfobi

men hon va intresserad och nyfiken på hästarna och följde nästan med hela vägen fram till hagen :D


Min älskling är BÄST!!!!!

<3


Nu ska jag gå och lägga mej!

herregud, klockan är 21.30 och jag ska lägga mej?!

men det får bli en stund med boken en stund innan sova


Morgondagen kommer bli en spännande dag

Upp tidigt för att duscha och göra sej iordning för att sedan ta bussen in till Karlstad.

Där blir det möte på Comunicare och min jobbcoach

detta känns bra det!

Nu är jag på gång!


Sen ska jag och Marielle ut på stan och köpa SKOR!!!!!!

YEY!


Sen blir det att åka med Jasmine till huset vi ska passa i helgen

en hel helg med massa hundar och Jasmine

SM blir det på lördag med.

Ska bli jätte kul att se duktiga ekipage och bli inspererad till både agility och lydnad

Hoppas att kanske få se nån akademiare med ;)


Ciao Ewe <3


 

Av Ewelina Östlund - 16 juni 2010 00:05

 

- Marie Persson


Super fin dikt skriven av en kompis kompis ^^


<3


<3

Av Ewelina Östlund - 15 juni 2010 11:06


Nej nu jäklar får det vara nog med självömkan på ett tag

Livet är inte bara pissigt

Har juh mina två hundar som jag hunnit med massa med under tiden jag vart ledig/arbetslös :P

Dom går båda bättre än någon annan gång

Tassa har fått upp farten och motivationen för träning igen (:

Medan Ziba har kvar energin men har fått mer fokus och är mer kontaktvillig


Varför klagar jag då när jag egentligen har det så bra?

:)


Ciao Ewe <3


 

Av Ewelina Östlund - 15 juni 2010 01:47


Vätskepåfyllning i form av vatten.


Tårarna rinner

men jag vet inte ens varför

Varför ska det vara så här?

Inte just nu

Nu när jag inte har någon att prata om det med


Varför var jag så dum och tittade på den där jäkla underbara filmen?


~I don't wannna close my eyes
I don't wanna fall asleep
Cause I'd miss you babe
And I don't wanna miss a thing
Cause even when I dream of you
The sweetest dream will never do
I'd still miss you babe
And I don't wanna miss a thing~

Av Ewelina Östlund - 9 juni 2010 11:55


~It's time to be a big girl now

And big gilrs don't cry~


Dagarna går lite lättare

Börjar komma in i någon sorts rutin antar jag

man får tänka att det är sommarlov och att allt är som vanligt

Men nej, det är inte sommarlov!

Kommer inte få åka tillbaka till Forshaga i höst och träffa alla solbrända kompisar

Det gör ont


Men ändå är det nätterna som är värst

Tankarna snurrar runt i huvudet

Vet inte vad jag ska tro eller tänka!


Hade jag kunnat göra annorlunda, hur hade det varit då?

Gjorde jag fel, gjorde jag rätt?


Saknar sista månaden med er som betyder mest!

Älskar er så det är stört!


Aja, idag blir det iaf hundträning (:

måste komma igång ordentligt nu, så ska dra ett lydnadspass med båda vovvarna


Sen blir det förhoppningsvis promenad/pratstund med Marielle (:

Just nu är det hon som får min värld att fungera <3

Vi har båda våra problem men vi tar oss igenom dom (:


Ida Segerlind!

Alltid min klippa när jag inte kan stå!

Saknar dej så det gör ont...

29 Juni kommer du tillbaka till Sverige och då jävlar ska du till Värmland (;


Nu blire duschen och sen sätta igång med dagen...


Ciao Ewe <3


 

Av Ewelina Östlund - 8 juni 2010 17:12


Satt inne i Karlstad förut och lyssnade på musik på min mobil.

Har hört den här låten 1000 gånger innan, men när jag satt där och messade med kärt Forshagafolk och lyssnade på texten till låten slog det mej att den här låten beskriver väldigt bra Forshaga för mej.

Jag har haft mina svårigheter genom de här tre åren och inte alltid mått så bra

Men jag hade mina vänner som alltid fick mej på bättre humör :)

Den här låten är till alla underbara Akademiare som fått mina år i Forshaga att bli de bästa någonsin, för ni har verkligen hjälpt mej att må bra!

Älskar er

<3

Länkar till låten:
Spotify - http://open.spotify.com/track/1ZWEsoqJSr...1qjlG02Hp

Youtube - http://www.youtube.com/watch?v=OuheuIDqo...heuIDqo6c

I remember when we used to laugh about nothing at all
It was better than going mad
From trying to solve all the problems we're going through
Forget 'em all
Cause on those nights we would stand and never fall
Together we faced it all
Remember when we'd

Stay up late and we'd talk all night
In the dark room lit by the TV light
Through all the hard times in my life
Those nights kept me alive
We'd listen to the radio play all night
Didn't want to go home to another fight
Through all the hard times in my life
Those nights kept me alive

I remember when we used to drive anywhere but here
As long as we'd forget our lives
We were so young and confused
That we didn't know to laugh or cry
Those nights were ours
They will live and never die
Together we'd stand forever
Remember when we'd

Stay up late and we'd talk all night
In the dark room lit by the TV light
Through all the hard times in my life
Those nights kept me alive
We'd listen to the radio play all night
Didn't want to go home to another fight
Through all the hard times in my life
Those night kept me alive


Those nights belong to us
There's nothing wrong with us
Those nights belong to us

I remember when we used to laugh
And now i wish those nights would last

Stay up late and we'd talk all night
In the dark room lit by the TV light
Through all the hard times in my life
Those nights kept me alive
We'd listen to the radio play all night
Didn't want to go home to another fight
Through all the hard times in my life
Those night kept me alive

Stay up late and we'd talk all night
In the dark room lit by the TV light
Through all the hard times in my life
Those nights kept me alive
We'd listen to the radio play all night
Didn't want to go home to another fight
Through all the hard times in my life
Those night kept me alive
Those nights belong to us
There's nothing wrong

~Skillet - Those Nights~

Ciao Ewe <3


 

Av Ewelina Östlund - 6 juni 2010 11:34

För jag har tagit studenten, för jag har tagit studenten, för jag har tagit STUDENTEN!

Fy fan vad jag är bra!!!


Hade velat gå ut och bara vråla

Men det känns fel!


Ska inte studenten vara en lycklig dag?

För mej va det helt tvärtom

värsta dagen i mitt liv!!


2 dagar har gått och jag håller på att trilla isär


Saknar Forshaga och alla underbara männiksor jag träffat genom åren!


Älskar er alla, det är tack vare er jag har blivit den jag är idag!


Känns så hemskt att tänka på att kanske aldrig mer få träffa er ):


~Forshaga 07-10~

för alltid i mitt hjärta!


Ciao Ewe <3


-Min älskade klass<3
Hspg 07-10

<3 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycks om bloggen?
 Super!
 Bra!
 Ok!
 Dålig!
 Värdelös!
 Bör förbättra...(skriv gärna vad som en kommentar eller fråga)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards